måndag 28 maj 2012

Årets första.

 

Jag fiskade fredag - söndag och hade mäskat platsen några dagar tidigare.
Kom ner till sjön med Adde (som inte skulle fiska denna helg men hängde med iaf) efter jobbet och fick snart ut mina riggar på de mäskade spotsen och mäskade en hel del SL bullar och även pellets över platsen med en bra spridning. Nu kändes det hett!

Efter bara två timmar så viker ena spöt ner sig och delkim larmet ger ifrån sig några toner, fiskar lång distans och har spötopparna högt och rejält hårda bromsar på rullarna. 
Fighten varade en stund men Adde kunde snart håva en fin spegel åt mig!
Äntligen första för året!!!
Karpen vägde in på 9.16kg och jag var nöjd som fan. 






Korda long shank krok stl4 och Korda supernatural braid gjorde jobbet och de som alltid lysande betena ifrån SBM!


Resten av helgen var lugnare. Dock brände jag en fisk på lördags morgonen som kändes tung. Jag pressade hårt för att styra den undan snags men krokfästet var inte tillräckligt denna gång.
många svordomar vart det men "påt igen".
Det känns riktigt skönt att ha fått första för året efter att ha blankat de 3 första passen.
Nu är det bara att kööööööra.


Tight lines

// Classe

FAT ADMIRERERS CARP CLUB


Inga kommentarer: