lördag 6 april 2013

Janne rapporterar:

SUMMERING AV VINTERN (som förhoppningsvis snart är över!)


Det har varit en hård vinter men med det också ett bra test för mitt nya hus som stått pall bra!
Pimpel och Ismete är det jag ägnat mig åt i väntan på öppet vatten och Gädda, Lake och Abborre är de arter jag jagat.

Laken gav jag mig på igen efter flera år och lyckades lura en fining på 3600gram i början av februari.
Dock vart det ej så många fler pass efter det på jakt efter laken.

3600g!


Gäddfisket har dock varit bedrövligt, blandannat på grund av avsaknaden av rejäla betesfiskar, när jag väl hade mört i bra storlek så dog dem av syrebrist i sumpen! :(
Min käre flickvän lyckades bäst då hon landade en fin madame på 6540gram.

Aborrefisket har gått desto bättre!
Det vart ingen stor på pimpel men ett nytt PB blev det på ismete! En stabil fisk på 1410gram som sedan följdes av flera stabila exemplar med vikterna: 1100, 1020, 920 och 900gram,
vilket känns helt okey!

46cm och 1410gram!



















Det kan hända att det blir något till pass efter gädda i jakten på en skaplig donna!

I skrivande stund så går rykten om syrebrist i lokala karpvatten vilket oroar mig mycket!
Förhoppningsvis har de gamla krigarna hittat någon håla med syre där dem kan överleva denna hemska vinter!


GE OSS ÖPPET VATTEN NUUUU!!!
F.A.C.C.-hälsningar Janne


Inga kommentarer: