torsdag 4 juli 2013

En kort och lite försenad rapport ifrån Classe.

Sammanfattar med några ord mitt fiske 22-23 Juli.
 
Jag kommer till sjön och möter Robin (mer om det i föregående inlägg)
 
Till kvällen har Robin med sällskap dragit och jag tar en öl och viftar bort mygg.
 
Mitt i natten är det dock dax!
En karp har sugit i sig ett av mina beten, ett SL2 hard hookbait och allt går som jag ville och snart väger jag en snygg spegelkarp till 7kilo blankt.
 
 
 



 
Några timmar senare är det dax igen, ytterligare en karp har hittat ett likadant bete och nu följer en hård fight med en betydligt mycket tyngre fisk ibland näckrosor och vass men denna gång slutar det tyvärr med tom krok och en rad svordomar.
Framåt lunch packade jag ihop. Det är aldrig kul att tappa fisk men jag var ändå nöjd med dygnet.
 
 
 
 
 
Imorgon sparkar jag och Janne igång semestern med 2 nätters fiske och vi lär återkomma med rapport!

 /
Classe
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: