lördag 11 juni 2011

F.A.C.C. Fortsätter och leverera!

1:a Juni var det dax igen.
Nu i ett mera närområde. Denna gång skulle det bli lite flötmete efter sjöns fina sutare med!

Till en början var jag fiskade jag själv,Då mina teammates var på annat uppdrag
..Redan efter 40min hade jag ett run
och snart hade jag landat en liten tjock fjällis på 4,2kg! Härlig start...
under kvällen lyckades jag med att tappa en sutare och bränna en karp! på flötmete!


4.20kg fjällis!



En dag senare dök Robin upp för sitt livs första karpfiske i denna sjö!
Redan 07.20 nästa morgon så fick vi ge oss ut i båten för att hämta upp en spegelkarp på 10,54kg!
Den hade tagit Robin's boilie,såklart!


Robin röjer!


Vi ser snart att detta är den karp som även var min första i denna sjö. Coolt!

Samma kväll fick jag ännu en chans till en karpfight,men den släppte ganska snart!
Efter en mycket lugn natt så satt vi och funderade på hemgång.
Då det återigen signalerade hugg på Robin's spö!

Återigen fick vi ta båten...
Efter en ganska nervös drill så kunde Robin lägga till ett nytt pb IGEN!!
Sjöns näst störst Spegelkarp hade han fångat! 94cm och 15,0kg!!


Robin röjer vidare och vidare och....



VILKEN säsong han har haft hittills!!
4 Karpar på två pass och 2 st över 14kg..Inte illa för en kille som fiskar karp för andra säsongen!

Hatten av För min käre systerson Robin!!

Sommarhälsningar/
Janne
Fat Admirerers Carp Club

Inga kommentarer: