lördag 16 juli 2011

Rock n roll!


Det är semester så jag försöker ta det lite kortfattat!
Vi fiskade tre nätter. Vi tog varsit swim första natten men natten o morgonen var seg. Jag bommade ett run vid 9 tiden på kvällen

Tisdagen spenderades med att överväga en flyttning och senare mäskade ett swim för att kunna fiska det båda två. vi beslutar oss iaf för att ge platserna vi fiskat under natten en till chans.

vi grillar dalälvs lax till middag (tack Janne din gamla laxbesudlare! ) och mår som kungar i det fina vädret.

Sedan ut med beten runt 8 bläcket och lite skitsnack över walkie-talkie då swimen ligger en bit ifrån varandra.
natten blir lugn förutom en del linnapp. Men till morgonen strax före 7 så drar det iväg på mitt spö som jag fiskade närdistans och jag lyckas efter en ganska snäll fight landa en fjällis som jag väger till 4.90kg och låter självutlösaren på kameran knäppa ett par bilder.


Men det slutar inte där, det drar iväg hos janne med och ungefär samtidigt drar det iväg hos mig igen! jannes går tyvärr fast och han får efter en del lirkande tillbaka tom krok.
Jag drillar en fisk som i ytan visar sig vara en större fjällis men den kliver tyvärr av när jag sätter hårt emot hårt för att styra undan den ifrån ett vält träd (bäverjävel!) 3 run inom en halvtimme, kuuuul!

Sedan byter vi swim till det vio mäskade dagen innan. Vi mäskar ut ett par kilo boillies efter lite markör arbete med spö... till kvällen lägger vi ut våra beten och sprider ut lite mera boilies.

Natten är lugn men sedan börjar det rocka loss rejält
05:40 Jag får run och landar en fjällis på 6.80kg


07:45 Run igen hos mig, landar spegel som vägs till 5.22kg

10:10 Dax igen! jag har bara 2 spön kvar ute (vi fiskade 4 var då reglerna för sjön tillåter detta) men det drar iväg på det spöt som fiskas på närdistans. (Jannes hemrullade bottenbete toppat med en av mina hembakade pop-ups!)
landar efter en fin fight en till spegel och denna vägs till 5.32kg

Efter detta börjar vi packa väskorna och packa in dem i bilen, jag är gaaanska så nöjd och fäller både en och två kommentarer om vem som får fisk.
men 13:10 så vänder jannes lycka och han får fighta en riktigt bråkig spegel som tillslut landas och vägs till 6.88kg (största detta pass).
en mycket viktig fisk för karlns självförtroende.

Janne firar denna fisk genom att simma med när den släpps tillbaka.

Jäkligt kul pass och en riktigt fin start på semestern.
snart kör vi igen. Kööööööööör bara!

// Classe
Fat Admirerers Carp Club

Inga kommentarer: