söndag 14 augusti 2011

Classe bröt förbannelsen

Efter att ha haft en så lång blankperiod i denna sjö som jag haft så börjar man undra vad fan man håller på med.

Jag fångade min första karp i denna sjö men sedan har den inte velat låta sig knäckas och jag har blankat järnet förutom ett par tappade.
Innan detta pass har jag i år lagt 5 nätter utan kontakt med karp och
förra säsongen så vart det alldeles åt helvete för många bompass i denna sjö.
Efter att prickat av andra mål som jag satt upp för säsongen så var nu min tanke att lägga ett par helg pass nu under sensommaren/hösten i "den förbannade sursjön".

Till saken.. Jag fiskade fredag kväll till söndag förmiddag. Mötte vid sjön upp Janne som hade fiskat en natt och skulle fiska en till, perfekt då får jag middagssällskap.



Till kvällen får jag ut mina beten och mäskar ut en hygglig mängd boilies över platsen. och sedan sängen.

Första natten blankar jag och Janne fick sova ostört han med.
Senare packar Janne ihop för att åka på kräftskiva men jag skulle köra en natt till.




Strax före solnedgången så mäskade jag ut det mesta jag hade kvar i boiliepåsen (vart ca 3-4kg totalt under fisket) och fick sedan ut mina beten med små pva-bags och snart kallade sängen.


Lite kvar i bagen iaf. SL...


Vaknar vid 02:45 av att recivern som ligger 40cm ifrån kudden skriker i öronen på mig, ut i natten och yrvaken lyfter jag spöt, drillar, går fast ibland näckrosorna, lirkar loss, drillar, går fast, lirkar loss, drillar, håvar!
YES, äntligen var min första tanke.
Långt ifrån den största men satan så VIKTIG fisk! 5.29kg visade vågen och jag tar några foton med självutlösaren på kameran innan jag tackar för besöket.





Jag var bra mycket gladare än det ser ut på fotot.


Resten av natten och gryningen gav inget mer än lite behövlig sömn. Och jag åkte hem strax efter lunch.
Nu har jag stärkt motivationen till att lägga fler pass i jakten efter sjöns invånare.


//
Classe
Fat Admirerers Carp Club

Inga kommentarer: