tisdag 2 augusti 2011

Snabb pass gav dubblé

Jag och Adde åkte iväg för att lägga en natt utan bivvy/shelter osv. Dock hade vi våra bedchairs med oss för att sitta och senare slagga en timme eller två på.

Vi kommer till sjön lagom till middag och mäskar ut en del boilies (shitty lobster igen) och sedan fiskar vi methodfeeder på varsit spö som läggs breve varandra och ett antal bollar method/groundbait bollar bombas runt dem.. sedan experimenterar vi med olika små beten på dem spöna.

Natten är lugn med enstaka bleeps i larmen men vid 5-6 snåret så drar de iväg på Addes "feederspö" men precis då han skall lyfta spöt så tystnar larmet. Faen! påt igen.
vi lägger ut nya feeders och mäskar på lite.

Jag mäskar ut ca halvkilot boilies över platsen där jag fiskar "normal boltrig" och väljer efter lite velande att lägga om ett av de betena. Sagt och gjort, skickar ut ett 20mm SL hard hookbait monterat under en korda kaptor widegape i stl 6 med en liten pva bag på med 3 krossade boilies i. sätter mig i sängen och skall knyta nytt tackel till tredje spöt då de drar iväg på spöt jag precis kastade om! 8-10 minuter fick det ligga innan det sögs upp av en karp som gav en fin fight. (halkade/snubblade och var på väg att slå sönder spöt i fighten men de behöver vi inte gå in på).
Adde håvade sedan snyggt. på mattan visar en (i det närmaste läder) karp upp sig och vägdes till 5.17kg.

Snygg fisk och nöjd Classe.
Mysigt i den tidiga morgon solen.


Efter återsättning hivar jag ut en likadan rig igen med en liten pvabag och sätter mig för frukost och att snart börja packa ihop.
Men snart är det dax igen för mig fast jag nog tyckte att det skulle vara Addes tur.
återigen en schysst fight där jag får pressa så mycket jag bara vågade för att bromsa karpen som ville in i ett träd som låg ut i vattnet. Det slutar bra med en snygg håvning av Adde igen.
På mattan lägger vi upp en smal rackare som väger in på 4.17kg.

Efter återsättning så är det snart hemgång.
Nog fan kan man fiska korta natt pass med!

//
Classe
Fat Admirerers Carp Club

Inga kommentarer: