söndag 4 september 2011

BRRRRRRRAXEN!

En härlig känsla att vara taggad till tusen, när sista matlådan på jobbet smakar boilies osv..
Nästan övertaggad for jag iväg till en sjö som har fallit mig i smaken dom senaste gångerna!
Nu skulle här bändas karp!!

men men...
Vi som håller på med detta vet att det inte alltid går som man tänkt!
Och så var det denna gång. 3 Dygn men inte en karp som var intresserad av mina beten!

12 braxen blev det. Alla tagna på Dynamitebait's "sardine&anchovy". Enkel 20mm, snowman 20+en 15mm på eller dubbla 20mm det spelade liksom ingen roll, dom tog allt!
Efter att dom hållit mig vaken sista natten med så böt jag bort detta bete och sen blev det tyst... Verkar vara ett kanon bete för braxen iaf!

FEL ART!

Nåja lite surt känns det men trevligt väder och trevliga fiske-kamrater gjorde vistelsen suverän ändå!
Dygnen går fort och om jag bara kunde vara kvar ett par dygn till då hade det nog löst sig med karpen med!

Nu närmar sig SCC och min form känns som svenska friidrottslanslagets ungefär.
På de 3 senaste passen (8 dygn!) Har jag tappat en karp, fått upp en som inte var min!! Och sedan 12 braxen som sagt!!
Men det vänder väl för suget finns kvar...

Tight lines!

//
Janne
Fat Admirerers Carp Club

Inga kommentarer: