tisdag 13 september 2011

Sista passet innan SCC!

Janne och Classe berättar om helgens fiske.


Janne är först ut:

E
fter att ha slitit hårt på jobbet i veckan var det skönt att komma iväg på lite karpfiske igen. Men min form har varit nedåtgående efter div fisklösa pass..

Hur skulle det gå??

Torsdag kväll var jag på plats. Min vän David hade förmäskat åt mig och platsen var ledig som tur var. Jobbade snabbt och effektivt så snart var gejjorna ute, mäskat och klart! Somnade ganska tidigt denna kväll.

03.45 gav vänsterspöts larm ifrån sig det efterlängtade ljudet! Upp ur sängen och på med stövlarna (kladdigt swim) men larmet tystnade! Näää..försökte lysa på spötoppen men det var mörkt som tusan men så fick jag se att hanger'n stod och gungade sakta upp och ner. Bestämde mig för att lyfta spöt och Jorååå tyngden fanns därmen inte den massiva tyngden som man vill ha! Sutare kanske?

Men efter lite valsande bland näckrosor så visade det sig att "one of the newbees" hade knyckt min hemma rullade boilie.. en rund "liten" fin fjällis på 5,16kg synade snart håvgarnet. Efter några kassa foton med självutlösaren med en mössa som ständigt åkte ner över mina ögon så fick skönheten en puss på hjässan innan den försvann ut i mörkret igen...
Aaah vad skönt det är att vara tillbaka på banan!




Mitt på dagen efter så kom David kånkandes med sina prylar och förutsättningarna såg lysande ut. Även Classe dök upp för att fiska fre-sön med Adde som chaufför. chuffören fick sig en kopp kaffe innan han gav sig vidare. Och Classe laddade ner sin packning i båten för att frakta ut det till sitt swim.
Mot kvällen dök det upp mer och mer folk.. och såå plötsligt märkte jag med flera att det blev fullmåne!! Aj aj aj inte bra! Och så blev det med. Sjön fullständigt dog!
Knappt någon aktivitet alls

Är helt övertygad över att fullmånen och ca:30 linor i sjön gjorde sitt. Men jag lyckades iaf lura min sjunde karp för året i denna sjö och med facit i hand så känns det rätt bra.

N
u laddar vi för scc. Har väl inga större förväntningar. Är mera med för att lära och fiska ett nytt vatten osv. Men man vet ju aldrig!

Tight lines // Janne.


Classe:

Anlände till sjön vid middagstid på fredagen. Gick direkt och grattade Janne för karpen han lurat upp under natten som varit.
Sedan stress och ännu mera stress för att få grejerna på plats och ut med beten innan det vart kolsvart. Jag fick sätta upp shelter och säng i natt mörkret men klockan var bara 20:30! (hösten är faen här)
Lyckas till slut övertyga mig själv att det duger och att jag kan göra justeringar till morgonen. Äter en halv burk kall ravioli då jag var ut svulten och helt slut efter en lång arbetsvecka! Däckar på sängen vid 9 snåret. vaknar vid 7 och konstaterar att natten inte gett ett skit och väljer att ta ytterligare sovmorgon. slutar med att jag kliver upp vid 10bläcket så nu hade man sovit dryga tolv timmar och var någorlunda utvilad.

Dåligt humör av stress och trötthet och swimet kändes inte rätt alls så efter morgonkaffe och lite funderande så packade jag ner allt i båten och åkte över till Janne. Strax hade jag bestämt mig för att ta över det swim David fiskat natten innan då han nyss åkt hem. Nu fick man sitta i solen och slapp lera i sheltret och dessutom kunde man få lunch sällskap och skitsnack.

Sammanfattning av andra och sista dygnet vid sjön:
Jag testade bland annat chodrigs med SL pop-ups som fiskades "slackline" men det ville sig inte det heller.

Två engelsmän som vi lärt känna genom fisket satt också på denna sida av sjön och till kvällen tog vi en bira tillsammans och snackade om karpfisket i Sverige. Jävligt trevliga "lads" och vi skrattade ikapp mest hela tiden.


Janne skär spagetti som en riktig man!


Natten mot söndagen resulterade inte i en enda kontakt för varken mig eller de andra jag snackade med.
MEN jag sitter hellre och blankar bakom spöna ute vid vattnet än att sitta hemma framför tvn. Med krokar i sjön så har man alltid chansen!
Jag lever för den här skiten, karpmetet och bivvylivet har blivit en drog som jag absolut inte kan vara utan!

Snart SCC som sagt. Jag och Janne lär få en kul långhelg och vi lär inte ge oss i första taget i tävlingen heller, Vi skall köra hårt och är laddade. Vi har bunkrat upp med ett tvåsiffrigt antal kg boilies. Vi kommer att använda 2 olika, Shitty Lobster (sbm) och SP500 (Jannes special).
Mer om SCC senare!

Thight lines // Classe

Inga kommentarer: