söndag 16 oktober 2011




Höst, Kyla och mörker.








Hösten är nu här på riktigt och vi har haft flera frostnätter i sthlm-regionen.


Jag (Classe) och Janne fiskade den gångna helgen i vårt "hemmavatten".


Janne började sitt fiske torsdag kväll och jag kom ner på fredagen efter jobbet.



Det var kallt och lite vind på fredagen och natten bjöd på nollgradigt och stjärnklart, inte vad vi hade hoppats på!



Vi hade stundtals rediga bubbelkaskader på våra mäskade spots men inte ett pet i tacklen.

Natten till söndagen var det ca 4-5 grader varmare och rejält mycket trevligare att ligga ute vart det. Men natten vart återigen stjärnklar och vi hade ingen direkt kontakt med karp heller.

Summering: total blankning men vi fick se riktigt vackra gryningar med alla höstfärger osv vilket är ganska så mysigt det med.




Dagstemperatur 8.2 i sjön...



Janne låter lite skeptisk över att fortsätta säsongen men jag däremot vill inte ge upp ännu.
Jag anser att om jag bara skall fiska maj - september så blir säsongen på tok för kort! Jag är beroende av detta fiske och jag ligger hellre ute i ett kylslaget shelter än att sitta hemma framför datorn eller tvn. Vid sjön har jag alltid en chans till karp oavsett säsong och väder vilket jag aldrig har hemma!!! Jag hoppas att ha orken och tiden till åt minstonde ett par dagspass till. skulle väderleksrapporten visa på varmare väder så kanske jag kör en natt eller två också.




Den som lever får se!



//



Classe



Fat Admirerers Carp Club

Inga kommentarer: