söndag 18 mars 2012

Rapport från Roslagen.


Våren har äntligen sagt till vintern att den får ge sig, så snart!!

Fiskemässigt så har 2012 hittills varit ett rent fiasko för min del.
Robin,som startat egen firma och tillbringar mestadels av sin tid klättrandes i träd runt om i länet
har ej fiskat så mycket. Han har även en liten Dotter att ta hand om så det har varit min uppgift att
leverera...

Har mest jagat storabborren men med mycket klent resultat. Ismetet efter gädda är inte lika lockande som förr så det blev bara 3 pass med en fisk på 4-5kg som störst, det är inte mycket att hänga i julgranen!


Isfiskesäsongen avslutades traditionsenligt med tävlingen Värtan cup ismete.
Men där fortsatte flytet och vi kammade för första gången noll på värtan. (Team Roslagen har 2 segrar i tävlingen i bagaget). vissa dagar måste man ju blanka med.
Kanonisar och trevligt arrangemang av sportfiskeboden som vanligt var det iaf!!
Det ismetas i var och varannan stuga så ställ upp i tävlingen, det är trevlig kan jag säga oavsett om man lyckas eller ej.

Hela vintern så har karpen legat och gnagt i själen. Varje dag så går tanken till dessa härliga fiskar.
Jag och Robin har rullat en hel del boilies också.

Hemrullade beten ihop med inköp från pop-up tackle/sporting och en beställning ifrån SBM som är på ingång så är frysarna snart fulla!
Ca 120kg beten väntar nu på våren.

En så kallad R.R.... (Robin rullar)



Har även gjort ett litet experiment: En massa gamla pop-ups har smulats ner med hjälp av en gammal mandelkvarn (mycket bra redskap) och sedan gjorde jag nya hookbaits av det.
De får gå under namnet Norrtälje specials!

"Norrtälje Specials"


Väntar nu på att isarna skall gå.
Tänker dock lämna gäddorna ifred. Startar istället friskt genom att jaga en sarv-regg..
Sen blir det en tur till den underbara vimman's hemvisst innan karpen får sig ett besök!

Förväntningar inför säsongen då!?
Var mycket nöjd med förra säsongen men med årets start är jag orolig att flytet har försvunnit.
I Skantzsjön har det ju trasslat till sig (en debatt som nog ingen metare missat) men jag har iaf planer att fortsätta mitt fiske där och hoppas att man får ett forsatt trevligt bemötande.

Mörtsjön har ju blivit som ett hemmavatten så jag hoppas att vi kan lura upp några mysfiskar därifrån med.
I övrigt finns det lite planer på andra vatten med men inget spikat!
Vi får se hur det blir. Suget och viljan finns där och jag längtar efter att resa upp bivvyt och träffa alla naturens vackra varelser.

Nu på lördag så skall hela teamet besöka sportfiskemässan tillsammans så det blir lite av en kick off!

SEN KÖÖÖR VI.....
Hope for some bend in the rods!

//
Janne
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: