måndag 16 april 2012

Vad hände med våren?
I helgen som var så fick vi en decimeter snö i sthlm!
Helgen innan så begick jag karppremiär för säsongen men det vart en kylig historia.
Jag fiskade ett dygn. På dagen var det ganska klart väder men kallt. Natten däremot vart riktigt kall med ned emot 6 minusgrader. Delar av sjön frös och det var lite små kyligt i mitt shelter men jag resonerade som jag brukar "större chans här än framför tvn hemma."
Ja fisket var inget att skriva om. Det var knappt att det var någon fisk alls i rörelse i pölen. Men det var en kick att äntligen få komma ner till vattnet och svänga lite med spöna efter att ha genomlidit en lång vinter.
Nu jävlar hoppas jag på mildare väder men hur som helst så sitter jag nog ute bakom mina spön i helgen igen.
Mete är knark och jag är helt torsk. De är bara att köra!
//
Classe
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: