söndag 1 juli 2012

Helgens fiske!


Janne och Robin fiskade på ett håll och jag på ett annat. 
Jag fick i förra veckan frågan om jag ville hänga med och gästfiska i ett privat vatten med en polare vid namn Söderström och klart att jag svarade ja!

Vi fiskade fredag kväll – söndag morgon och vi var själva i sjön första natten och Inför andra natten så kom en till av grabbarna som har fisket i sjön så vi var 3 man runt sjön sista natten.

Jag är ganska trött efter 2 nätter i skogen så jag tar de lite lagom kortfattat:
Resultat?
Jag drog  en sutare på flötmete första kvällen, något som jag inte gjort tidigare och de var såklart skitballt!


Lördagmorgonen drar igång med den bästa väckarklockan som finns, ett skrikande delkim!

Allt gick som jag ville och jag stod snart med en rejäl spegelkarp i håven. Vågen stannar på 9.05kg! Fan va kul med karp första natten i ett för mig helt nytt vatten!




En pop-up ifrån SBM monterad på en combi-rig fiskad över en del spridda SL boilies fungerade bevisligen klockrent!

De vinnande riggarna.


Hos grannen hade det bubblat en hel del på mäskplatsen men han hade ingen kontakt med fisk.

Resten av lördagen är mest solig, svettig och varm. Vi passade dock på att grilla på eftermiddagen.

03:30 Natten mot söndag så vaknar jag några skrikande toner ifrån mitt ena larm och är snabbt på spöt och går återigen en ganska tuff rond mot en stark fisk men jag gick vinnande ur matchen och i håven hade jag nu en spegelkarp med tjurnacke!

Buster är med och väger fisken, fotograferar och filmar.
8.42kg fastställde vi vikten till och jag var mer än nöjd!


Mycket mer än så hände inte runt sjön.  Det var en riktigt trevlig helg och jag tackar grabbarna för att jag fått gästa deras mysiga sjö.

Janne och Robin hade dock inte samma flyt, deras helg resultat vart en tappad fisk som gick loss efter dans i spenaten..  På de igen bara!

Nu har vi snart semester och därmed börjar det dra ihop sig till F.A.C.C.C.C. dvs en tre nätters tävling (inom klubben)



All for now

// Classe  

Inga kommentarer: