söndag 21 oktober 2012

Höstfiske

Helgen 13-14 okt

Jag fiskade lördag-söndag i "hemmavattnet".
Det var dryga 8grader i vattnet men i luften var det kyligare, bara 3 grader på natten.
Jag hade ingen som helst aktivitet förens 10 på söndagsförmiddagen då ena larmet gav ett par snabba toner och min hanger slår i spöklingan! Jag kastar mig på spöt och har i några sekunder dragkamp med en tung fisk som dessvärre går fast i någon av flera snags som finns på denna plats. Jag fiskade bromsarna nästan i botten och spöt bugade väldigt djupt men den lyckades ändå ta den där metern ifrån spolen som den behövde för att komma åt snagsen (jag var förvånad). Jag glider ut i båt men de hela slutar iaf med vinst för karpen och jag svor ganska många fula ord på väg tillbaka till land.
Detta var allt som hände detta 24timmars pass.
 
 

Helgen efter dvs 19-21 okt 

Bara att köra igen

Denna helg skulle bli varmare i luften, uppåt 10grader.
Janne åkte ner till sjön på torsdagen för att köra ett längre pass. Kanske även hans sista för säsongen då han snart skall flytta osv.
Han ser fisk under torsdagkvällen och på fredagen men mycket mer händer inte, lördagen var ungefär likadan tyvärr.
 
På lördagen anländer undertecknad till sjön och snackar lite med Janne för att sen välja ett swim.
Det var nu faktiskt 6 man runt sjön med mig inräknad som trotsade väderrapporter om regn regn och regn.
Vi måste fiska!
 
När jag håller på att få ut spöna så kommer regnet. och det var inte lite regn!!
Jag vart jävligt blöt men betena hamnade där de skulle.
 
REGN
                         
Efter mat, skitsnack ett par flaskor Kilkenny så är det snart nattdax men då händer det, ett delkim som piper till och en hanger som slår i spöklingan och jag lyfter spöt.
Några minuter senare ligger en fin spegel i håven och jag ropar på Jack för fotohjälp och vägning.
Vågen säger 9.56kg och jag är nu jäkligt glad över att ha fångat en riktigt fin fisk så pass sent på säsonge när de flesta verkar ha lagt spöna på hyllan för vintern! 
Regn och kyla har väl ingen dött av?
  
9.56kg höstkarp

 
 
 
 
Karpen föll för en liten gul pop-up ifrån SBM fiskad chodrig. (Gardner Chod hook stl 6, Gardner tripwire).
 
Mycket mer än så vart det inte och jag och janne åkte hem på söndag eftermiddag.
 
De två kommamde helgerna är jag uppbokad på annat men jag hoppas verkligen att den värsta kylan kan hålla sig borta så att jag kan få fiska om ca 3 veckor!
Come on!
 
 
 
//Classe
FAT ADMIRERERS CARP CLUB
 

Inga kommentarer: