måndag 1 oktober 2012

Nytt PB till Janne!

Efter som mitt liv har tagit en ny vändning(pga husköp,flytt,flickvän,mm)
så har det inte blivit så mycket av mitt älskade karpfiske. Tjyvaktiga personer som smyger runt sjöar har oxå bidragit till detta!

Några pass har det dock blivit,men med klent resultat.

Men den 28/9 bar det iaf iväg mot skantzsjön med flickvännen för ett seriöst försök..
Förväntningarna var stora,men fredagen gick och hela lördagen utan någon nämnvärd aktivitet.
Tankarna började komma..Vad gör jag för fel?
Lördags natten förflöt utan ett ljud från larmen,och när morgonen grydde så kändes det som sjön var tom på fisk.
lika bra att ge upp,tänkte jag och började packa ihop..
när jag kommit så långt att endast spöna var kvar var det dax för kaffe..

Kl 11.55 ljuder plötsligt larmet och spöt bockar sig så där ljuvligt som det kan göra..
Lyfter spöt och det gungar bra!
-Rätt sort säger jag,kan nog vara en av 5-kilos flällisarna som klivit på?
Fisken går sakta men bestämt åt vänster och börjar kännas ganska massiv.
Den går rätt in emot land på sidan om mig,rakt emot ett par läskigt farliga granar som hänger ut över vattnet..
Pressar så hårt jag bara vågar och får fisken att vända.
Den är nu ganska trött(Jag med),Så får jag syn på den!!
En stor spegel är det som nappat..Den glider fint in över håven och lyckan är total!!
Känner igen henne direkt!
Det är "fransyskan" som jag har lyckas lura(Har haft äran att få drillat henne förut)
 
Nu är hon 81cm runt om buken och måttbandet rullar ut 88cm!
Vikt:15,94kg och ett nytt PB och även nytt klubbrekord är ett faktum.
 




Grym fisk, nytt personbästa!
Nu är hon 81cm runt om buken och måttbandet rullar ut 88cm!
Vikt:15,94kg och ett nytt pb + klubbrekord för mig:)
Det slår mig att det var exakt ett år sedan som jag tog mitt gamla pb!
Jag vet ju vem som kommer att fiska karp den 30september 2013!!

Efter mycket kel,foton,vägning och mätning får hon simma tillbaka där hon hör hemma..
Känslan är som vanligt obeskrivlig när man har fått träffat en sådan fantastisk varelse..
 
Nöjd som få vevar jag upp övriga spön och vi beger oss hem med ett stort leende på läpparna..


Nöjd!
TACK SKANTZSJÖN och på återseende

/Janne.
FAT ADMIRERERS CARP CLUB




Inga kommentarer: