söndag 19 maj 2013

Classe rapporterar:


En natt, en karp.

Jag fick möjlighet att gästfiska i polarnas syndikat/klubbsjö fredag-lördag.

Fisket i sjön har varit ganska trögt i vår berättades det och bara 3 fiskar har synat håvnät hittills.
Jag bestämde mig för att köra en lite annan metod än vad jag brukar och valet blev att köra med solid pva bags på två spön med ett par nävar spridda boilies runt om och tredje spöt laddades med en chod rig som jag fiskade en bra bit ifrån de andra och på så vis utanför mäskplatsen.


Krokbeten var SBM SL2 hard hookers lite nedskurna i formen och den ena toppades med en halv flouro pop-up.
Jag fyllde mina Solid bags med krossade boilies och små pellets, även dem ifrån SBM.
Efter att ha fått ut beten och satt upp bivvy osv så grillade vi lite käk och spenderade sedan kvällen med flötmete och skitsnack.
Jeppe S lyckades med konststycket att landa en gädda på uppskattningsvis 4.5kg på en 6ans krok och 0.18 nylon!


Sedan natt och sängläge.
Mellan 3 och 4 på "morgonen" väcks jag av ett skrikande larm och en rolig fight följer, jag var ganska övertygad om att det var en karp av större format då den gav en bra match men väl i håven visar det sig vara en mindre spegel men med fenor i storlek Large så hade den kapacitet att fightas!





 
Jeppe och Buster hjälper till med vägning och fotografering och vikten fastställs till 4.45kg. Grabbarna kände inte igen fisken och sådant är kul. Det finns garanterat en och annan överraskning i deras sjö!


Sedan hände inte mycket mer och vi lämnade sjön runt lunchtid.

Idag söndag så fick jag ett mms ifrån Robin som nu i gryningen landat en spegel i annan sjö där han fiskat en natt. Vi återkommer med rapport!

// Classe
FAT ADMIRERERS CARP CLUB


Inga kommentarer: