onsdag 22 maj 2013

Robin rapporterar!


Veckan som var hade jag jobbat arslet av mig för att komma ikapp med jobb, måsten och verkligheten. Väl i fas sisådär kl 20 på fredagskvällen kom det där suget återigen så jag bestämde att på lördagen skulle jag åtminstone plocka in prylarna i bilen, ta en sväng och titta förbi sjön, spana efter karp och känna av läget..
Så klart kunde jag inte hålla mig. HETS!
 
Jag bestämde mig för att fiska en natt, fort ut med grejerna (för att vara jag!) sedan ett gäng kycklingklubbor och en anrik öl på det. kvällen flyter lugnt förbi och allt är fridfullt tills ett glatt gäng tonåringar börjar festa på andra sidan sjön i närheten av spotsen jag fiskar och det känns ju aldrig kul! Jaja jag kryper ner och drömmer mig bort till fjärran karpar..
 
03.00 river det iväg och jag studsar upp utan skor. Pannlampan ramlar av och jag hör hur slirbromsen går! Tar spöt i stadig hand och en stadig fisk svarar i andra ändan med en rusning rakt mot ett buskage, jag känner hur linan skrapar längs med något högst otrevligt, jag släpper efter lite och vips så vänder den och drar förbi mina fötter och tar med de andra spönas linor ( helvete!) men jag lyckas efter en stunds lirkande styra in fisken över håvbygeln. YES! Nu var det bara att reda ut linhärvan men först på med pannlampan!
Väl på mattan har jag en kaxig liten rackare till karp som visar 6,44 kg på vågen och jag är BRA glad! Karpen får återhämta sig i säcken en stund och jag passade på att rodda ihop ett provisoriskt kamerastativ för ett förevigande. Efter en liten puss och kontroll att karpen är oskadd osv så får den simma iväg ut i gryningen.
 

Puh! Allt gick bra tillslut sa jag till mig själv med lera upp till låren, dyngsura kläder och ett leende som beskrev min lycka. Tack!

The season is on, so bring em on!!

/Robin
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: