söndag 23 juni 2013

Janne rapporterar ifrån sina två senaste pass.
 
JOBBIG START MEN ETT BRA SLUT!
 
Jag fiskade Mörtsjön tre nätter mellan 5-8 Juni.


 Redan första natten blev jag störd av en herre med slips(!?) som vid midnatt hade fått för sig att spinnfiska vilket resulterade i att han fastnade i mina linor!
Efter detta missöde så kommer det ut 3 stycken fulla 'brats' som gapade och skräpade ner fram tills kl 04.00 på morgonen.
Resten av passet blev därför lite infekterad och resultatet klent med endast en sutare runt 3kg som fick syna håven sista natten.


Den 14-16 Juni var det dags för igen.

Jag, frugan" och David Edling gav oss iväg till Skantzsjön för nya friska tag.
Mr Desmond Howes hade hjälpt oss med förmäskningen (en mycket snäll herre det där!).

Första kvällen var det riktigt bra med aktivitet och vi kröp till kojs väääldigt förväntansfulla.
Men blev lika besvikna när morgonen grydde och vi inte hade haft Inte ett pet i grejorna!

Dagen förflöt och åter igen kom jag i munhuggning, denna gång med ett gäng onyktra kanotister!
Vet inte vad som hänt men jag har råkar ut ett flertal ggr detta år för sådant skräp!
 
Kvällen förflöt med en god middag och sedan en väderuppdatering.
Det lovades regn på natten och sedan växlande molnighet och då kändes det gött igen!
Prognosen stämde väl men när jag återigen öppnade ögonen på morgonkvisten
så kunde jag konstatera att det varit tyst så tyst på natten och jag kröp åter ned i sovsäcken för att slumra lite till.
DÅ Drog det iväg på högerspöt som var betat med en 20mm banana tutti toppad med en fake-maggot.
Ut från tältet och spöt visade tydligt att det var rätt sorts fisk som hade nappat!
När jag lyfte spöt märkte jag att även David stod med böjt spö på swimet brevid!
Det visade sig att det var en "klassisk morgondubbel" som var på g.
Allt slutade väl och vi kunde konstatera att David hade fångat en fjällis på 6,60kg och jag
den en spegel (faktiskt den minsta jag fångat) Vikt 3,62kg
  


Snygg linjär!









Efter diverse pyssel med prylar, kameror och fisk hade vi snart ut betena igen.
Vi beslöt att ta en morgon kaffe på det så David kom över till oss.
Hann bara spilla upp så var det dax igen!

Högerspöt bugade och larmet gav ifrån sig en ljuvlig ton.
Efter en trevlig batalj kunde David håva en fin fjällis på 8,48kg till mig.
Bete var återigen banana tutti, giftigt i den sjön!

8.84kg

David hann bara lämna över håven till mig innan det ljuder i hans reciever!
Han springer bort till sig och snart hörs hans stämma: -Japp,den sitter!
Så småningom kunde vi lägga till morgonens 4:e karp nu en fjällis på 5,64kg.
Resten av morgonen förflöt lugnt.
På hemvägen kunde jag inte låta bli att tänka att karpfiske är ju heeelt fantastiskt! :)

All får nu.. See ya


/Janne
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: