lördag 28 september 2013

Robin rapporterar!

Förra helgen, 20/9 drog jag med nästintill fullskalig familj till Skantzsjön.
Finväder och gott om tid hade vi...
Men det slutade som vanligt med att sista spöt vart utlagt med  hjälp av pannlampa och middag i kolmörker! Jag mäskade koncentrerat med hyffsat mycket SL boilies. Redan under kvällen börjar det rycka i spöna lite smått och jag misstänkte braxen mm. Jaja dom måste väl få sitt oxå.. Hela natten höll det på så!
kl 7 på morgonen kliver jag upp alldeles sömndrucken för att pissa, då piper det igen men ordentligt den här gången och jag hör slirbromsen knarra på bra! Kutar fram och lyfter det härligt bugande spöt och känner dessa underbara knyck som följs av långa sick-sackande rusningar! Jag skriker ut emma ur tältet som hjälper till med allt runt i kring. Väl i håven har vi en snygg fjällis. Wohoo! Efter vägning, (7,53kg) foto och puss så får den äntligen sin frihet åter. 

 
 
Senare under dagen inser jag att det är sjöfåglar som "nammat" på mina boilies hela natten som såklart slutar med att en stackare får en krok i näbben! Men jag får in den försiktigt i håven, knipsar av kroken, kollar så den är oskadd och sen drog den som en avlöning!
Inte mycket mer än så hände denna gång men vi kommer återigeeeennn!

Janne är i Skantz denna helg så vi hoppas på en positiv rapport efter helgen!
 
The carpway of life.
/Robin
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: