fredag 12 december 2014

SEN KARPRAPPORT

15 dygn har jag fiskat karp sedan senaste rapporten och många blankpass har det blivit.
Men efter en tappad och två run som inte resulterat i något så fick jag förmånen att träffa 2 av sjöns skönheter!
Först ut var "kylie" som  jag fångade som första fisk i våras, hon hade nu ökat till härliga 14,18kg!

Morgonen efter blev en av de större fjällisarna lurad av ett likadant bete, en egentillverkad dumbell
med en självlysande fakemaggot ovanpå!
Den donnan visade sig väga 11,76kg vilket  är nytt pb och teamrekord och även en ny individ som jag kan pricka av..




PB och klubbrekord!!



Med facit i hand skulle jag lagt ned efter detta pass ty 11 dygns fiske efter detta så har larmen förblivit tysta även om det har varit hyfsat fiske i sjön i övrigt men så är ju med karpfisket..
 
You hate and love and in the end you will be surprised :)

Säsongen är nog i alla fall över nu..
Om inte annat så ses vi 2014!

Take care!
// Janne

Inga kommentarer: