lördag 23 juli 2011

Ännu en framgång!!!

Semestertider innebär för mig att sitta hemma och glo är inte riktigt min grej!
Nä ut i naturen och gärna vid en karpsjö..Då mår jag bra!

Sagt och gjort packade bilen och for iväg till närmaste karpsjö..
Väl framme,så var det ledigt på mitt favoritswim(tur skall man ha)

Men efter 2nätter undrade jag om jag gjort rätt..Mäskade kraftigt,Allt jag tog med mig nästan
Och var på väg hem,men Rospigg som man är..så tänkte jag..näää jag skall lura en karp om det så tar resten av semester'n
Samtidigt kom rapporter från classe och Adde,vilket gjorde mig ännu mer sugen..

Sagt och gjort..Men vänta nu...Hade ju inget att mäska med kvar! Faan..
efter en del tänkande,så bestämde jag mig för att chansa,åka hem och hämta mer,helt enkelt!

3 tim senare var jag tillbaka,och när jag skulle köra ut första betet mötte jag 3st speglar i 10kg klassen
NUU,blev jag ordentligt sugen. vinden låg heelt rätt och finvädret som varit, hade ändras till mulet...måste ju bara gå!!

på eftermiddagen börjar jag se karp och höra dom..MEN INGET HÄNDER!!
Lite nedstämd lägger jag ut grejjorna för 3:e natten..

01.20 så skriker äntligen delkimlarmet...
Får kliva ut i båten,då fisken gör allt för att gå in i rötter,stockar och dyl..
Men till slut lyckas jag håva en något sliten,men ändå vacker spegel på 10,7kg..
Betet var en 20mm sL toppad med cc-more's 14mm odyssey xxx popup!
NU var det trevligt igen:)
10.70kg

11.00 nästa dag lägger jag om alla spöna,när jag kommer in med båten efter sista spöt,
Möter en gammal vän mig,han är där på sin lunchrast och hälsar på..
Vi sitter och pratar om lite varierande fiske och han tycker att det vore lämpligt att jag får fisk
nu när han är där och allt!

kl 12.20 ger samma spö som föregående natt det där härliga ljudet ifrån sig igen.
samma procedur igen..ut i båten,men denna fisk är betydligt bråkigare..
När jag får se den första gången,så börjar hjärtat bullta ordentligt.. En Fjällis!!
Jag som aldrig lyckas lura någon av dem i denna sjö!!
Nervös som tusan lyckas jag till slut få håven under den..
Väl i land så visar det sig att det är en av kändisarna i sjön som har tagit ett likadant bete som spegeln!
Då slog det mig att Classe's klubbrekord på fjällkarp var 9,10kg..
Å sedär vågen stannade efter ett flertal omvägningar med samma resultat på 9,14kg
Pb och klubbrekord..Nu var jag ÄNNU gladare än förut...
9.14kg fjällis = nytt pers och nytt klubb rekord!



Efter en lugn natt så smäller det IGEN kl 05.30 på morgonen.
Denna fight bev inte lika dramatisk som de andra,men en (enligt mig) en skitsnygg spegel på 5,64kg blev det till slut!
Betet denna gång var mitt egen framgångrika sp500 som dumbell med en tigernöt på..
Och nu var jag glad som en alkolist med fribiljetter på öl&vin mässan :)
5.64kg spegel och en riktigt nöjd karl!


En natt till blev det... och sista morgonen kl 10 fick jag återigen chansen...
Denna gång gick fisken dock fast,och efter 40min. pillande mellan rötter och stockar ,fick jag iaf tillbaka tacklet intakt!
Kan inte vara besviken,utan lyfter hatten av för den karpen!!!

Slutord.
Efter en trög start ordnade det sig till slut..Skam den som ger sig
Bugar och Tackar ödmjukast till sjön som lånade ut tre av sina fantastiska varelser för en stund!

Har på känn att det kan bli ett pass snart igen..Dock i en annan sjö....

Keep the alarm's screaming!
/Janne
Fat Admirerers Carp Club

Inga kommentarer: