måndag 29 juli 2013

Classe did it again.

Vi har senaste veckan haft ett redigt högtryck och värme så de räcker och blir över.
Men jag såg på väderprognoserna att ett litet väderomslag var att vänta under lördagen så vid 12 tiden packade jag bilen och åkte!

Väl vid sjön mötte jag upp Janne som hade spenderat 3 nätter bakom spöna men nu skulle åka hem.
Han hade inte sett mycket alls och inte haft några kontakter.
(Påt igen bah!)

Jag trodde ändå på min plan och snart hade jag satt upp bivvy osv och spanade ut över vattnet och tog en kopp kaffe. 
Så ett par timmar efter att jag anlänt beslöt jag mig för att skicka ut en del bete i vattnet men att bara fiska med ett spö över dagen med tanken att mindre plaskande och färre linor i vattnet borde betyda större chans!

Efter typ en halvtimmes fiske så började åskan att mullra och det kom en mindre regnskur. Perfekt tänkte jag!
Ungefär samtidigt som regndropparna kom så fick jag enstaka pip i larmet och såg snart både bubbel och mindre vågor ifrån platsen jag fiskade på. Dynghett! 

Nu måste de komma snart tänker jag och ler för mig själv mest hela tiden.
Tiden går och jag får ytterligare indikation på att fisk var i rörelse men så skriker larmet till på riktigt!
Efter en ganska tuff fight så kan jag håva en snygg och rejäl spegelkarp! Ringer Buster som fiskade i närheten och han hjälper strax till med fotografering och vägning.
Vågen stannade på 11.72kg och jag var helt klart nöjd!


11.72kg


 
Återigen gjorde en 20mm SL2 wafter ifrån SBM monterad under en ACE Razor Point krok i stl 5 jobbet!

Till kvällen lägger jag ut alla tre spön men natten är varm och jag varken ser eller hör någon fisk...

Efter en seg natt, morgon och förmiddag så packar jag ihop prylarna och åker hem efter en sen lunch

Nu är det sista semesterveckan för både mig och Janne men lite mer fiske måste hinnas med!

/
Classe
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: