torsdag 18 juli 2013

NYTT PB och "klubbrekord"


Jag har fortfarande svårt att sätta ord på de känslor jag har haft sedan igår.
Det känns svårt att ens beskriva hur det egentligen gick till men jag skall försöka!

Jag lyckades fånga den kända fisken som går under namnet Vårtan igår och hon tyngde ner vågen till 18.35kg!

Ingen toppnotering på henne men vem bryr sig? Inte jag i alla fall!
Senaste kända tillfället då hon synade insidan av en håv var hösten 2011 och då pressade hon David Edlings våg över magiska 20kg.

Hela grejen är helt klart bland de häftigaste jag varit med om!
Mina ben bara skakade och jag skrek rakt ut när jag väl fått henne i håven.

En 20mm SL2 Wafter ifrån SBM placerad  ett spot jag fått fisk på förr med några nävar spridda SL2 boilies runt och efter mindre än två timmars fiske så hade jag henne i håven.


18.35kg!


 

Nytt PB och F.A.C.C. klubbrekord med råge!

Stort tack igen till Marko som kom till sjön för att hjälpa till med fotografering och vägning!

HELT MAGISKT!

//
Classe
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: