lördag 31 maj 2014



Ny rapport!

Classe körde genrep inför Swedish Carp Challenge.

 
Jag körde två nätter i favoritvattnet "Mörtis". Det var en del karpmetare på plats när jag kom så första valet av swim gick bort så de fick bli plan b.
 
Fiskar en natt men har ingen kontakt med fisk och efter lite funderande så tänker jag att jag måste testa något annat. 
Hämtade elmotor och batteri i bilen och snart kunde jag lasta alla prylar i båt för att byta swim, skönt att slippa släpa prylarna en gång till!
 
Snackar runt med lite folk som dyker upp runt sjön och snart har jag beten ute och väntan börjar igen.
 
Runt 21 på kvällen när jag står och snackar skit med Andreas Ramsby som anlänt och skall fiska ca 50meter bort så kommer äntligen skriket ur larm & reciver, greppar spöt och "YES de är rätt sort"!
En fisk som inte känns som någon gigant men den kämpade riktigt bra och snart har Ramsby greppat min håv och skopat upp det som visar sig vara en fjällis av mkt bra kondition.
vågen stannar på 7.90kg och vi tar foton och sen "hejdå ses gärna igen".
 
Betet som levererade var en sl2 pop-up som fiskades på en "hinged pop-up rig variant" över utspridda SL2boilies och lite blandade pellets.  
  
 
 
 
 
 
Nu kändes det riktigt hett inför natten men jag vaknar på morgonen och är ganska utvilad men nu regnar de rejält och jag får efter frukost packa ner prylarna blöta och fina...
 
Skönt att fånga fisk sista passet innan SCC så nu hoppas vi att flytet hänger med och på torsdag packar vi skåpbil med båt, ekolod och en miljard andra livsviktiga prylar och åker till Sämsjön!
 



Vi kommer uppdatera om hur de går under tävlingen på vår facebooksida, följ oss där!

Kör vi tills att dör vi!
//
Classe
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: