måndag 30 juni 2014

F.A.C.C. Midsommar

Så var det dags för "F.A.C.C. Mid summer tour", dock utan Classe och Adde i år, synd.
Men Robin hade tagit med sig sin fästmö och sin underbara dotter.
 
Själv dök jag upp redan på onsdagen!
 
Första kvällen/natten blev lugn men strax efter 7 på morgonen (Torsdag) så rev det iväg!
Efter en stunds fightande så kunde jag landa en snygg spegel på 9,1kg som hade plockat upp en 
SL-bulle toppad med en fakemaggot! Treeevligt:)
 
 
 
Senare på dagen kom Robin med familj och det var trevligt att få sällskap.
Spöna lades ut igen vid åtta-tiden på kvällen men natten blev lika lugn som den föregående.
Så blev det Fredag och midsommarafton den 20 juni vilket även är  Robins födelsedag!
Alla grattade honom och kl 09.30 ville även sjön vara med på gratulationerna..
Presenten till Robin blev en spegel på 6,78kg bete: Dynamite baits fresh squid octopus bulle, även kallad black&pepper...
Grattis Robin!
 
 
Sedan blev de midsommarfirande och sill, nubbe och skratt med mera förgyllde dagen och mot kvällen blev det grillning.
 
 
Karpmidsommarstång
 
 
Efter detta midsommarfirande sov vi ganska gott.
 
Lördagsmorgonen bjuder inte på någon morgonkarp och framåt dagen så blev jag ensam igen.
Resten av dagen och kvällen förflöt utan ett minsta pip i larmen..
När jag på söndagen hade plockat ihop alla sakerna utom spöna så får jag ett run igen!
Fisken går snart fast och jag får jobba och tråckla lina i minst en halvtimme innan jag ser att fisken är väck. Skit också! 
 
Men vi var alla nöjda och hade det väldigt trevligt tillsammans denna midsommar!
 
//
Janne, Robin, Tess och Vilda
FAT ADMIRERERS CARP CLUB

Inga kommentarer: